niedziela, 31 lipca 2016

Krótka recka - "Bóg, Kasa i Rock'n'Roll"

Rozmowy dwóch takich co swych opinii nie boją się mówić na głos.
Różni ich wiele, od wyglądu, po poglądy, ale z całą pewnością łączą ich dwie rzeczy.


Inteligencja i poczucie humoru​.


***


(​"​S​ ­Doceniam błyskotliwość, pozdrawiając Benny Anderssona z zespołu Abba,
w którego hotelu w Sztokholmie kiedyś nocowaliśmy, a ty w windzie spotkałeś
Moby'ego, i wszystkim się chwaliłeś, że on cię rozpoznał, że już nie wspomnę o
tym, jak na Dominikanie podobno rozpoznał cię Richard Branson. A ­Ty twierdzisz, że ciebie rozpoznaje Jezus. Myślisz, że to mniej zabawne?")​.

***

"Bóg, kasa i Rock’n’Roll”, jest dziełem znanego wszystkim duetu Marcina Prokopa i
Szymona Hołowni. Telewizja śniadaniowa, talent show czy programy
rozrywkowe.
Z tego ich znamy na co dzień.Ta książka jednak nie tylko bawi, ale także zmusza do myślenia.
Czytając te książkę sama się wielokrotnie łapałam na prowadzeniu
własnej dyskusji na przedstawiony przez autorów temat.

Czasem się zgadzałam a czasem wcale.

I właśnie to jest cudowne.

Kartkując kolejne to rozdziały, sama wyrabiałam sobie opinie na tematy, o których
słyszałam, ale nie zwracałam wcześniej uwagi. Mogłam również poznać
głębiej sferę dziedzin o których nie miałam większego pojęcia. Emocji
również nie zabrakło. Co więcej! Z każdym rozdziałem mi ich
przybywało. Ich szczerość i lekkość rozmowy dawała wrażenie jakbym
siedziała tuż obok nich i nasłuchiwała. Nie raz panowie odwołują się do
własnych doświadczeń, przywołują wspomnienia, dzięki czemu możemy
również lepiej ich poznać.

Książka jest ciekawa, pouczająca i może
również otworzyć oczy na pewne sprawy, o których czasem się nie mówi
a powinno. Na prawdę wyjątkowa lektura, oprószona dobrym humorem
i zmuszająca do myślenia. Trzeba być przygotowanym na tematy powszechnie uznawane za

kontrowersyjne bądź pewnego rodzaju tabu, więc jest to świetna lektura do rozmyślania i

rozkminiania pewnych elementów naszej obecnej rzeczywistości.

Jest to jedna z tych książek do których chce się wracać.
Oby więcej takich książek, ich osobistych wspomnień, idei, ripost, które tak kochamy :)

Kavka

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka