wtorek, 21 czerwca 2016

Moja opinia


Zastanawiałem się nad tym artykułem.  Co mam napisać? Czy o grach, czy coś o moich kminkach? I zdecydowałem. Temat  mało odkrywczy,  możliwe że nawet całkiem oczywisty. Jednak przeglądając Internety, wydaje mi się że nie wszyscy z tego zdają sobie sprawę.  
Lubicie gry komputerowe? Moja opinia na temat gier jest taka, że są one fantastyczne, mógłbym grać bez ograniczeń. Powiem więcej uważam że gry są jedyną słuszną rozrywką, a czytanie książek jest bezsensu. Przecież gra jest taką książką w której ja wybieram. A film? Pff… przecież to to samo co w grach tylko że nie mogę sterować postacią.  No właśnie… To jest moja opinia, całkiem subiektywna opinia. Może wydaje się ciut radykalna, ale jest to moja opinia.
Odpowiedzią będzie „Jiaozi” (takie ruskie pierożki, tylko że chińskie). Czemu chińskie, ruskie pierożki? Ponieważ, naszych chińskich kolegów  jest najwięcej, czyli 1 343 239 923 na 7 021 836 029 wszystkich ludzi (wierząc Wikipedii i jej statystyką z 2012 roku.) Okey… Ankiety za nami. Pytanie. Czy były one obiektywne? Fakt. Pierwszy przypadek skrajny, ale drugi już całkiem bliski realiom statystyki, jednak jak dla mnie także do obiektywnej opinii mu troszkę brakuje.  Czyli co? Najlepiej, aby zadać to pytanie załóżmy kilkuset osobą, jedna setka jest przypisana do konkretnej grupy społecznej, narodowości, orientacji seksualnej, czy każdej mniejszości kulturowej. Tak? No ja, jestem pewny że nie da się tego osiągnąć.
Wniosek? Według mojej opinii, nie ma opinii obiektywnej. Cofnijmy się troszkę. "Obiektywizm" - przedstawienie i ocenianie czegoś w sposób zgodny ze stanem faktycznym, niezależnie od własnych opinii, uczuć i interesów (definicja PWN). Wydaje mi się więc, że chyba nie można być obiektywnym. Ciężko wyłączyć uczucia. Jesteśmy egoistami, tak dalej. Powiedzmy że przeprowadzono ankietę, w której widniało pytanie „Jaka jest najlepsza potrawa na świecie?”.  Wyniki, oczywista sprawa, wykazują że jest to schabowy z ziemniaczkami. Tu w grę wchodzi statystyka, która z reguły wydaje się być informacją jak najbardziej obiektywną.  Halo, zaraz jak to schabowy? A no tak to, że ankietę przeprowadzono na osiedlowych Januszach mieszkających gdzieś pod Warszawą. Poszerzymy grono ankietowanych do ilości, obecnie żyjących ludzi na ziemi. W tym przypadku odpada nasza natura i w każdym interesie będziemy szukać korzyści.  Koniec, końców tworząc opinię, własne zdanie kierujemy się własnymi, indywidualnymi doświadczeniami. Widzimy świat inaczej niż inni i inaczej go postrzegamy.
Kolejna moja opinia. Obiektywizm istnieje tylko w definicji. Taka utopia się narodziła.  Analogicznie, istnieje tylko subiektywna opinia, twoja, moja, czy każdego innego.  Mimo to, starajmy się być obiektywni, podkreślam STARAJMY. Takie działanie poszerza horyzonty, a empatia w tym pomaga.
Na koniec. Z pewnością znajdą się tacy co na siłę będą chcieli temu zaprzeczyć . No i Dobrze. To moja opinia i nie jest ona nieomylna. Ktoś kto się z nią nie zgadza, tworzy nową, własną opinie. Co tylko utwierdza mnie w tym że istnieje tylko i wyłącznie subiektywne zdanie. Szanujmy zdanie i opinie innych, ale nie dajmy sobie też wmówić że są one stuprocentowo pewne.
P.S.   Bardzo lubię czytać książki i oglądać filmy




Ten Odgier

1 komentarz :

  1. Nie wiem jak ludzie mogą mówić, że wszystkie gry komputerowe są głupie...
    Wiekszość z nich ma lepszą fabułę niż wszystkie te seriale w telewizji, a czasem nawet niż wielkie kinowe produkcje...a im się tylko wydaje, że klika się bezsensu i biega postacią to tu... to tam...

    Obiektywna opinia, obiektywna opinia...
    nie jest łatwo pisać obiektywnie... tak aby uniknąć gównoburzy...
    a przecież ty tylko wyrażasz swoje zdanie, swój pogląd...
    ale przecież nie jest tak.... ty się nie znasz... nie wrzucaj wszystkich do jednego worka... bla bla bla...

    Pozdrawiam i zapraszam:
    http://czarny-kotyszek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka